Żuchowicz, e-Point: Nadciąga trzecia fala cyfrowej transformacji w obszarze finansów
– Myślę, że zarówno fundusze inwestycyjne jak i domy maklerskie muszą pójść drogą wytyczoną przez banki, które bardzo skutecznie przeszły proces transformacji cyfrowej w ostatnich 20 latach. Muszą wejść w […]

– Myślę, że zarówno fundusze inwestycyjne jak i domy maklerskie muszą pójść drogą wytyczoną przez banki, które bardzo skutecznie przeszły proces transformacji cyfrowej w ostatnich 20 latach. Muszą wejść w ten świat cyfrowego klienta w pełnej ścieżce tego cyfrowego klienta od akwizycji przez konwersję, czyli sprzedaż, aż do lojalizacji – powiedział Marcin Żuchowicz, prezes e-Point, w rozmowie z ISBnews.TV.
Według niego, oznacza to szereg doświadczeń przeniesionych z bankowości. Należy pamiętać o tym, że banki złapały się na dwie fale tej cyfrowej transformacji. Pierwsza była związana z tzw. klientem internetowym, wtedy powstawały pierwsze internetowe bankowości. Drugą falą był klient mobilny.
– Teraz w związku z rozwojem generatywności sztucznej inteligencji możemy spodziewamy się trzeciej fali. Tzw. Machine customers, czyli osobisty asystent klienta, który zadba o jego potrzeby w obszarze finansów – dodał.
Podkreślił, że fala zbliża się szybkimi krokami i może zamieszać na rynku. Będzie wyzwaniem dla banków, a nie tylko dla funduszy inwestycyjnych i firm maklerskich. Ekspert spodziewa się, że nastąpi to w ciągu najbliższego roku.
Materiał dziennikarski: Dominika Ostrowska
Wideo: Borys Skrzyński