Konsument na świecie w defensywie, inwestorzy to widzą

Zakończenie kryzysu inflacyjnego powinno być najważniejszą siłą podnoszącą popyt konsumpcyjny na świecie. Powinno. W praktyce idzie to jednak bardzo opornie. Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej z Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i nawet Chin wskazują na jej niską dynamikę, znacznie niższą niż średnia historyczna. Wygląda to na naturalną konsekwencję wysokich realnych stóp procentowych. Odzwierciedlają to wyceny spółek.

Konsument na świecie w defensywie, inwestorzy to widzą
Zakończenie kryzysu inflacyjnego powinno być najważniejszą siłą podnoszącą popyt konsumpcyjny na świecie. Powinno. W praktyce idzie to jednak bardzo opornie. Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej z Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i nawet Chin wskazują na jej niską dynamikę, znacznie niższą niż średnia historyczna. Wygląda to na naturalną konsekwencję wysokich realnych stóp procentowych. Odzwierciedlają to wyceny spółek.